تبلیغات دیجیتال در دوران پساتلگرام [رپورتاژ آگهی]

تبلیغات دیجیتال در دوران پساتلگرام [رپورتاژ آگهی]

پیام‌رسان تلگرام برای اولین بار در سال 2013 رونمایی شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. از آن سال تاکنون، هر روز دامنه کاربرد آن در سراسر جهان بیشتر شده است و امروزه نزدیک به 200،000،000 کاربر فعال ماهانه در سرتاسر دنیا دارد.

تلگرام در ایران نیز با ثبت رقم بیش از ۴۵ میلیون عضو، به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بین ایرانیان تبدیل شد. این پیام رسان، نزدیک به 60% از پهنای باند اینترنت ایران را به خود اختصاص داده بود و کاربران ایرانی تا قبل از فیلتر شدن تلگرام، ۷۰ درصد از کل زمان سپری شده در تلگرام را به خود اختصاص داده بودند. از این رو، تلگرام در ایران، یک رسانه مهم و تاثیرگذار برای تبلیغات بود و تبلیغ دهندگان به کمک تلگرام می‌توانستند به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و محصول و یا سرویس خود را به آن‌ها معرفی کنند. تبلیغ‌دهندگان تنها براساس تعداد viewهای یک پست و یا براساس تعداد کاربران یک کانال در مورد میزان اثربخشی تبلیغات تلگرامی قضاوت می‌کردند. تبلیغات تلگرامی آمار حرفه‌ای و دقیقی در اختیار تبلیغ دهندگان قرار نمی‌داد.

با فیلتر شدن تلگرم، پیدا کردن یک جایگزین مناسب برای این پیام رسان، دغدغه بسیاری از فعالان صنعت دیجیتال مارکتینگ شده است. برخی از فعالان سعی در یافتن بهترین گزینه در میان رسانه‌های اجتماعی هستند. در این بین شبکه‌های اجتماعی هنوز نتوانسته‌ اعتماد صنعت را به خود جلب کنند و به همین دلیل با وجود افت کارایی و صرفه اقتصادی پایین‌تر، تلگرام همچنان یکی از گزینه‌های اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی است. در کنار تلگرام، اینستاگرام با بیش از 20 میلیون کاربر فعال در ایران، دیگر گزینه مورد انتخاب فعالان صنعت بازاریابی دیجیتال است که البته با توجه به ویژگی‌های خاص رسانه‌ای آن نمی‌توان آن را جایگزین کاملی برای تلگرام تصور کرد.

راه‌حل دیگری که برای جایگزین تبلیغات در تلگرام وجود دارد، استفاده موثر از رسانه‌های دیجیتال مانند اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی است که روزانه مخاطبان زیادی دارند. بسیاری از صاحبان این رسانه‌ها تمایل دارند که بخشی از فضای رسانه خود را به تبلیغات اختصاص دهند و از تبلیغات درآمد کسب کنند .از این رو فعالان بازاریابی دیجیتال می‌توانند از این فضا به عنوان جایگزینی برای تلگرام استفاده نمایند. در این راستا نقش شبکه‌های تبلیغات دیجیتال می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

شما به کمک شبکه‌های تبلیغات کلیکی می‌توانید در رسانه‌های مرتبط مانند اپلیکیشن‌ها و یا وب سایت‌ها  تبلیغ کنید. اما انتخاب یک شبکه تبلیغات دیجیتال مناسب، همواره یکی از چالش‌های پیش روی تبلیغ دهندگان بوده است. آن دسته از شبکه‌های تبلیغاتی می‌تواند برای تبلیغات برند شما مفید باشد که به مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشد و بتواند تبلیغات شما را به صورت هدفمند نمایش دهد. در واقع باید بتواند مخاطبان مرتبط با شما را در اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های مختلف پیدا کند و پیام تبلیغاتی شما را به این افراد نمایش دهد.

تپسل، به عنوان یک شبکه تبلیغات اینترنتی هوشمند فراگیر، با در اختیار داشتن فضای تبلیغاتی برترین اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی و وب موبایل‌ها به طیف متنوع و وسیعی از کاربران فضای دیجیتال دسترسی دارد.

یکی از این رسانه‌ها، اپلیکیشن تلوبیون است که فضای تبلیغاتی آن از طریق تپسل ارائه می‌گردد. اپلیکیشن تلوبیون با بیش از 4 میلیون نصب فعال در کافه بازار و 3 میلیون نمایش ویدئوی روزانه، محیط مناسبی برای تبلیغات شما است و شما به کمک آن می‌توانید برند خود را به طیف وسیعی از افراد معرفی کنید.

تپسل برای تبلیغ دهندگان، کمپین ویژه‌ای در نظر گرفته است تا تبلیغ‌دهندگان با قیمت مناسب‌تری بتوانند از فضاهای تبلیغاتی که تپسل در اختیار دارد، استفاده کنند. در این کمپین، سه نوع تبلیغ پیش‌نمایشی، نمایش کامل ویدئو و تبلیغات بنری همسان(native) تعریف شده است. برای آگاهی از جزئیات کمپین تلوبیون به اینجا مراجعه کنید.

The post تبلیغات دیجیتال در دوران پساتلگرام [رپورتاژ آگهی] appeared first on دیجیاتو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *