کاهش چشمگیر درجه اعتبار برند گوگل و اپل در آمریکا

کاهش چشمگیر درجه اعتبار برند گوگل و اپل در آمریکا

آخرین رتبه بندی کمپانی های آمریکایی از نظر درجه اعتبار، حاکی از سقوط اپل و گوگل و صعود چشمگیر تسلا است.

موسسه Harris Poll که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت می کند در نظرسنجی سالانه خود با نام Reputation Quotient که روی 100 برند «قابل رؤیت» در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته، میزان اعتبار برند شرکت های برتر را مشخص کرده است.

بر اساس این نظرسنجی که 25880 نفر در آن شرکت کرده اند، آمازون برای سومین سال پیاپی در صدر جدول قرار گرفته اما گوگل از رتبه هشتم به بیست هشتم سقوط کرده است. امازوناپل هم که سال گذشته از رتبه دوم به پنجم نزول کرده بود با ادامه روند ناموفق خود به جایگاهی بهتر از بیست و نهم درست پیدا نکرده است.

John Gerzema مدیرعامل Harris Poll دلیل عملکرد ناموفق گوگل و اپل را عدم معرفی محصولات فوق العاده جدید عنوان کرده است؛ برای مثال گوگل در سال های گذشته با معرفی واژه پرداز «گوگل داکس» یا گوگل مپس و کمپانی کوپرتینویی با عرضه آیفون و آیپاد به جایگاه های برتر این نظر سنجی دست پیدا کرده بودند. اعتبار برنداز سوی دیگر آمازون برای سومین سال متوالی از جایگاه اول خود دفاع کرده که Gerzema دلیل آن را نقش پررنگ و فزاینده این شرکت در زندگی مشتریان می داند.

کمپانی تسلا نیز به لطف پرتاب موفق فالکون هوی و رودستر ایلان ماسک که توجهات زیادی را به خود جلب کرد، با شش پله صعود به رتبه سوم دست پیدا کرده است.

فیسبوک هم علی رغم اینکه از سوی قانونگذاران آمریکایی به فراهم کردن بستری برای دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم شده، با صعود چند پله ای در جایگاه 51 قرار گرفته است.

رتبه صدم این رده بندی به کمپانی ژاپنی Takata Corp اختصاص یافته که در زمینه تامین کننده قطعات خودرو فعالیت دارد. شهرت منفی این کمپانی به خاطر ایربگ هایی است که با نیرو سرعت بیش از حد عمل کرده و تا کنون به مرگ 22 نفر و جراحت صدها نفر منجر شده است.

The post کاهش چشمگیر درجه اعتبار برند گوگل و اپل در آمریکا appeared first on دیجیاتو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *